El naixement del teu nadó és, sens dubte, un succés ple de felicitat, però, és important no deixar de banda tota la despesa d’energia que el teu cos pateix, ja que et pot portar a sentir forts canvis emocionals i espirituals.
El ioga es recomana en el postpart com a exercici per a acte ajuda, ja que contribueix a la salut i equilibri en tots els plànols d’una persona: físic, emocional, mental i espiritual.
Realitzar una pràctica constant de Ioga, t’ajudarà a sentir-te més segura i com a conseqüència, el teu nadó i la teva família es veuran beneficiats. És molt recomanable fer ioga durant l’embaràs, però ho és més durant el naixement i les següents setmanes i no precisament amb postures, sinó amb exercicis de meditació i respiració. En el postpart, ajuda en la recuperació per incrementar l’energia i el benestar, estimulant l’equilibri físic, mental i espiritual.
Els 40 dies després del naixement del nadó, són molt importants. En el ioga es té la creença que la mare i el nadó comparteixen l’ànima en aquest període. La mare és sens dubte, el primer model a seguir per al nounat. Per aquesta raó, no has de deixar passar ni un sol detall del seu entorn, ja que el nadó absorbeix tota l’energia que prové de tu, des de la vibració de la teva veu, el teu camp electromagnètic (l’aura), tot el que t’envolta, l’estat de la teva ment, tot.
Moltes dones pateixen d’algun símptoma de postpart i poden presentar disturbis emocionals resultant en tristesa o sentiments aclaparadors. Per aquesta raó, és important canviar l’estat de la ment abans de tenir una reunió amb el nadó, prendre un bany o cantar un mantra et pot ajudar a eliminar tota la negativitat abans de apropar-te a ell.
En resum, el ioga en aquesta etapa et pot ajudar a:
– Adaptar-al postpart amb la realització de determinades postures que beneficien la lactància i creen un vincle amb el nadó, regulant el canvi hormonal prevenint les depressions postpart.
– Reeducar al teu cos físic, millorant la postura, afavorint l’eliminació de líquids i gasos.
– Enfortir les cames, l’abdomen i els músculs de l’àrea de la pelvis com ho és l’úter, que ajudarà a tornar-ho a la seva mida natural i acomodant els òrgans interns de l’abdomen com són els intestins.
– Corregir les postures del teu cos
– Tonificar l’àrea abdominal
– Harmonitzar els teus moviments a l’incorporar el nadó a la teva vida quotidiana.
– Mantenir la teva esquena alineada, evitar molèsties a la zona de coll, espatlles i esquena a l’hora de la lactància.
– Utilitza la respiració com a eina per recobrar l’energia, consciència o relaxació.