ViniYoga ve dels ensenyaments directes de T. Krishnamacharya, qui és considerat l’avi del ioga conjuntament amb el seu fill TKV Desikachar tal com el coneixem en l’Oest. T. Krishnamacharya va ser el professor de dues lluminàries molt famoses en el ioga: Pattabi Jois (qui va fundar l’escola de Ashtanga Vinyasa yoga), i B.K.S. Iyengar, el Mestre fundador de Iyengar Yoga.T. Krishnamacharya
És una pràctica dinàmica, terapèutica i personalitzada, on la respiració adquireix una vital importància.
Durant les sessions de Asana (postures) i Pranayama (tècniques respiratòries), fem especial èmfasi en la percepció atenta del cos i la respiració. Quan tots tres, el cos, l’alè i l’atenció viatgen junts es produeix una experiència singular que millora la qualitat de cada un d’ells. Els moviments lents, realitzats conscientment, amb l’esforç just i coordinats amb la inspiració i l’expiració, efectuats dins d’una progressió perfectament estudiada i sincronitzada, permeten accedir fàcilment a aquesta experiència de més calma, energia i lucidesa que caracteritza a l’estat de ioga. En general, l’objectiu de tota pràctica de ioga és treure el potencial que cadascú posseeix. Per aconseguir-ho hem d’atendre a les necessitats, capacitats i aspiracions personals. Meditació i relaxació estan incloses en la pràctica.
Disponible per a tothom. Especialment aconsellat per a les persones que necessiten atenció personalitzada i terapèutica ja sigui per problemes físics o respiratoris.
Hi ha la posssibilitat de fer sessions individuals i en grup.
Les classes duraran 1h,15 min.
 
Que distingeix ViniYoga d’altres formes de ioga?
Hi ha quatre punts que caracteritzen la principal diferència entre l’enfocament ViniYoga i la majoria d’altres formes de la pràctica d’Asanes:
1.- Repetir i quedar-se
Una de les primeres característiques que els practicants noten en ViniYoga és l’ús de repetir (la postura) i quedar-se. Mentre altres tradicions fan servir la repetició dinàmica ocasionalment, ViniYoga la fa servir constantment, i en conjunció amb la respiració. La repetició permet que els músculs es contreguin i estirin propiciant un escalfament lent en el qual el cos s’ajusta a poc a poc. Durant una pràctica típica de ViniYoga, s’usa repetició en algunes postures (asanes), i s’usa repetició i quedar-se a altres, depenent del propòsit de la pràctica.
En moure el cos a una postura, i després fora d’ella (repetició), un comença a notar els patrons de moviment. Hi ha més tensió en algun lloc? Una part del cos es mou d’una manera diferent que una altra? Pot ser que descobreixis hàbits que et sorprenguin.
Al familiaritzar-te amb aquest moviment, començaràs a notar com la teva respiració és un important catalitzador en aquesta “dansa”. Començaràs a entendre que les postures es generen dins del teu cos: Asana (postura) basada en la respiració.
Per descomptat, la idea d’explorar els teus propis patrons de moviment i respiració és una tasca que et fa personalment.
2.- La funció per sobre de la forma: Adopció en Asana
De fet, Asana (les postures físiques) és una part relativament petita del ioga, disciplina que ha passat de mestre a alumne durant centenars d’anys, per ajudar-nos a donar-li un sentit a les nostres vides. Més que per intentar veure’t com a model d’una revista, la postura ha de servir-te en la teva recerca personal per a una vida pacífica i feliç.
En ViniYoga adaptem les postures a les necessitats de l’individu. Per exemple, una flexió cap endavant com Uttanasana es practica tradicionalment portant els braços endavant i amunt, i després baixant-pel front cap als peus. En ViniYoga, depenent de la intenció de la postura, s’utilitzen diferents formes de moure els braços: 1. Mans a les natges, lliscant per les cames cap als turmells i després lliscant de la mateixa manera, cap amunt; 2. Braços pujant i baixant pels costats; o 3. Braços pujant i baixant per endavant, com en la postura clàssica. Totes les posicions de braços et permeten aprofitar els beneficis de la postura i al mateix temps et brinden la llibertat per respectar les teves pròpies necessitats, depenent del teu intenció per a la pràctica, les necessitats particulars d’aquest dia i com et sentis.
El adaptar la postura t’ajuda a evitar riscos, et permet explorar el teu cos i t’ajuda a mantenir una practica fresca.
Recorda que la pràctica de ioga és en funció de tu, no de la forma “perfecta” d’una portada de revista.
3.– Respiració i Adaptació
L’ús de la respiració com un mitjà per al moviment és potser una de les característiques més singulars de ViniYoga. Sembla un concepte molt senzill, ja que estem respirant tot el temps, però aprendre a reconèixer els matisos més subtils de la nostra respiració, i saber com manipular-los és un talent que et pot obrir un món nou.
En ViniYoga fem servir la respiració per iniciar el moviment. Aquesta pràctica connectarà la teva atenció amb la columna, i d’aquesta manera podràs moure’t millor. Així mateix, es pot usar una respiració específica amb el propòsit d’intensificar l’efecte d’una pràctica.
Una vegada que aprens com controlar la respiració, pots afegir una respiració específica a la teva pràctica d’asana, ja sigui amb el propòsit de millorar el teu dia, o per preparar la pràctica de pranayama.
En controlar la teva respiració, pots controlar la teva ment. És increïble la manera en què una està relacionada amb l’altra.
 4.– L’Art i La ciència de seqüenciar
Quan construeixes una seqüència de ioga, ja sigui per a tu o per algú més, adaptes diverses eines del ioga a la teva condició individual, amb el propòsit d’unir les parts del teu ésser: la ment, el cos i l’esperit.